O tym, że rozwój każdego przedsiębiorstwa opiera się głównie na reklamie nie trzeba przekonywać dziś nikogo. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, zatem im większa marka – tym wprost proporcjonalnie bardziej zmasowana reklama. Ale pojedynczy akcent może nie wystarczyć, dlatego specjaliści wykreowali kampanie dotyczące systemów reklamowych. Jednym z nich jest coraz bardziej popularny – Google Adwords.

Definicja.

Google Adwords to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych wyszukanych poprzez popularną wyszukiwarkę Google.  Aby płynnie przejść do bardziej szczegółowego opisu warto odpowiedzieć sobie na pytanie – czym tak naprawdę jest link sponsorowany? Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych form reklamy internetowej. Cechuje się tzw. frazami kluczowymi stworzonymi na potrzeby, odpowiedniego dla potrzeb, kontekstu. Popularność tej formy polega przede wszystkim na wysokiej skuteczności, która jest efektem dużego zaufania wśród potencjalnych klientów. Do najistotniejszych aspektów dotyczących wspomnianej skuteczności zalicza się trafność – linki trafiają do określonej grupy społecznej, szybkość – moment utworzenia linku jest tożsamy z jego natychmiastowym funkcjonowaniem sieci, oraz tzw. mierzalność – czyli statystyki informujące reklamodawcę o wynikach skuteczności. Warto wspomnieć o dwóch innych pozytywnych skutkach linków sponsorowanych – elastyczności i efektywności. Pierwsza cecha opiewa w możliwość wszelkich zmian, które są stale moderowane na podstawie aktualnych statystyk. Efektywność zaś, dotyczy głównie rozliczeń za przejście użytkownika na stronę internetową. Wyżej wymienione czynniki powodują wysoką skuteczność linków sponsorowanych będących fundamentem reklamowych zabiegów. Kampania Google Adwords charakteryzuje się współczynnikiem klikalności. Mowa tu o procentowym stosunku kliknięć do liczby wyświetleń. To innymi słowy fundamentalny wyznacznik statystyk mówiący o skuteczności. Kampania jest oparta na zasadzie wyników jakości. W ich skład wchodzi wynik jakości na poziomie witryny, słów kluczowych, tekstu oraz reklamy docelowej. Bardzo ważnymi elementami kampanii są funkcje – CPC oraz CPM. Na czym one polegają? CPC to nic innego jak stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do określonej liczby kliknięć. Z kolei CPM to z angielska – cost per mille, co oznacza koszt dotarcia do tysiąca odbiorców. W tym przypadku bazą jest oczywiście liczba wyświetleń danej witryny. Powyższe objaśnienia dotyczą definicji ogólnej kampanii Google Adwords – warto przejść do jej aspektów stricte praktycznych, aby wykazać wspomnianą wysoką skuteczność.

Praktyczność.

Kampanie są obecnie stałym elementem działań marketingowych większości przedsiębiorstw. Właściwie ich brak jest tożsamy z działalnością w określonej branży. Aby ukazać praktyczne skutki działań, należy kierować się kilkoma fundamentalnymi zasadami. Pierwsza z nich dotyczy mierzenia sił względem zamiarów. Tu istotną rolę odgrywa rodzaj firmy, określenie grupy docelowej, charakterystyka rynku oraz budżet. Jak wygląda to w praktyce? Dla przykładu – niewielki, lokalny przedsiębiorca ma na celu zazwyczaj uwypuklenie kontaktu, zaś sieć sklepów online bazuje głównie na klikalności, czyli zastosowaniu słów kluczowych poprzez pozycjonowanie. Druga zasada dotyczy funkcjonowanie wyszukiwarki Google. Jest to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka pośród internautów, dlatego reklama powinna być przede wszystkim precyzyjna, a zarazem obiektywna. Kolejną – jakże ważną zasadą jest połączenie kontroli wespół z analizą reklamy. To właśnie na tych dwóch aspektach opiera się struktura konta. Specjaliści niemal jednym głosem zachęcają do tego, by struktura konta stanowiła odzwierciedlenie struktury witryny. Ma to na celu zachowanie przejrzystości i łatwości monitorowania. Ważną rolę w kampanii odgrywa także ranking reklam. Kilka sekund oddzielających wpis poparty kliknięciem od wyświetlenia wyników wcale nie zależy od prędkości dostawcy internetowego. To tak naprawdę czas w którym Google dokonuje reklamowego rankingu, aby sprostać potrzebom wyszukującego. Innymi słowy jest to wpasowanie fraz kluczowych względem zapytania. Jest to kolejny argument odzwierciedlający skuteczność wspomnianych w poprzednim akapicie linków sponsorowanych. Ostatnią nader istotną zasadą jest reklama tekstowa. W Google Adwords na dopasowanie reklamy – a co za tym idzie jej skuteczność mamy do dyspozycji zaledwie 95 znaków. W praktyce należy stworzyć z nich reklamę stanowiącą odpowiedź na konkretne zapytania. Ale to nie wszystko, aby reklama trafiła do jak największej grupy internautów należy także sprawić, by była ona unikalna. W magicznej liczbie 95 znaków warto przekonać potencjalnego odbiorcę do kliknięcia – znaczna większość użytkowników skrupulatnie czyta wyniki wyszukiwania. Pisanie tekstów reklamowych to niewątpliwie pożądana sztuka, która budowana jest na kanwie doświadczeń i kreatywności. Stosowanie powyższych zasad sprawi, iż kampania Google Adwords przyniesie pozytywne, a zarazem praktyczne skutki.

Typy kampanii.

Aby przybliżyć opisywany system reklamowy warto rozróżnić typy kampanii jakie obejmuje Google Adwords. Typ kampanii ma zasadnicze znaczenie, bowiem określa miejsce w którym ewentualna reklama będzie widoczna dla danego odbiorcy. W tej kwestii istotną rolę odgrywa tzw. kierowanie reklam. W praktyce jest to sposób na dotarcie do odpowiedniej grupy klientów. Paradoksalnie można wykreować fantastyczną reklamę, która nie będzie funkcjonować w obiegu. Warto zapamiętać, że podstawowe znaczenia ma właśnie liczba wyświetleń. Wracając jednak do typów kampanii należy rozróżnić ich rozgałęzienia. Pierwszym jest sieć wyszukiwania Google, zaś drugim powiązany z nią YouTube. Obie sieci swym zakresem obejmują :

  • Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
  • Tylko sieć wyszukiwania
  • Tylko sieć reklamowa
  • Produktowa
  • Wideo typu Instream
  • Uniwersalna kampania promująca aplikację

To nie koniec. Obowiązkowo należy wspomnieć o podtypach kampanii, które również stanowią ważne znaczenie. Podtyp ma na celu określenie dostępnych ustawień wespół z opcjami. To właśnie podtypy kampanii umożliwiają dostosowanie reklamy do celów wywodzących się z obszaru działalności przedsiębiorstwa, jego charakteru oraz trafienia do określonej grupy potencjalnych klientów. Podtypy kampanii obejmują swym zakresem cele marketingowe, standardowość oraz wszystkie funkcje.

Podsumowanie.

Kampanie Adwords to przede wszystkim najskuteczniejsza, najszybsza i najbardziej efektywna forma reklamy w przestani internetowej. Kluczem jej skuteczności jest odpowiednia optymalizacja. Ta zaś opiera się w dużej mierze na doświadczeniu i profesjonalizmie twórcy. Nasza oferta opiewa w wysoką jakość świadczonych usług przy konkurencyjnej cenie. Zdając sobie sprawę z ogromnego znaczenia reklamy w sieci do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, z zachowaniem wskazówek zleceniodawcy.